Selamatkan Malaysia

Selamatkan Malaysia
"Menggunakan internet untuk menyampaikan maklumat Islam,menyampaikan suara Islam dan memperlihatkan Islam merupakan satu jihad utama" Petikan Daripada Kitab Fikhul Jihad Karangan Prof.Dr.Sheikh Yusuf Al-Qaradhawi

Pengikut

Isnin, 15 November 2010

Salam Aidil Adha dari Bumi Oman


Kali pertama berjauhan dengan keluarga menyambut hari raya aidil adha @ korban,kat malaysia x glamer raya ni sbb depa kata x dak bunyi mercun ngan lagu raya,tetapi di bumi oman raya inilah yang depa sambut secara besar-besaran,esok 10 zulhijjah bagi oman dan negara sekitarnya,penulis hairan macamana malaysia raya 17hb nov bersamaan 11 zulhijjah patutnya kena la ikut arab saudi sebab hari ni para jemaah haji dari seluruh dunia melakukan wukuf di arafah.tak kan jemaah haji dari malaysia kena wukuf esok kot,tak masuk akai langsung.mana pi para-para mufti di malaysia,benda macamana ni kena la tegur bukan dok tengok saja.aktiviti penulis esok selepas sembahyang raya lepak kat bilik,mungkin raya kedua kot baru ada sahabat nak mai ambik pi rumah dia.Di sini setiap keluarga melakukan korban.makanan yang istimewa di sini ialah daging yang di campur dengan rempah dan di tanam dalam tanah selama 3 hari sebelum dimakan,penulis tak pernah rasa lagi tapi depa kata sedap.mungkin raya ni dapat la rasa kot.Apapun selamat menyambut hari raya aidil adha kepada semua muslimin dan muslimat seluruh malaysia.kepada yang mampu lakukan lah korban dan jangan terkorban kat jalan raya sudah,drive safe kepada mereka yang nak balik kampung tu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan