Selamatkan Malaysia

Selamatkan Malaysia
"Menggunakan internet untuk menyampaikan maklumat Islam,menyampaikan suara Islam dan memperlihatkan Islam merupakan satu jihad utama" Petikan Daripada Kitab Fikhul Jihad Karangan Prof.Dr.Sheikh Yusuf Al-Qaradhawi

Pengikut

Jumaat, 15 Oktober 2010

Permata Pintar (PP) VS Sekolah Agama Rakyat (SAR)


Bajet kelmarin menyaksikan Permata pintar yg dikelolakan oleh Roswah Mansor diberi layanan yang istimewa oleh Menteri Perdana Malaysia Najib.Peruntukkan terbanyak kepada PP yang dari tahun lepas, penulis x nampak pun apa faedahnya di bangunkan PP tersebut,dah la tahun lepas dapat 90 juta lebih tahun ni dapat lagi 111 juta,banyak 2.Tak tidoq lena juak2 roswah dan sekutu mereka memikirkan bagaimana nak perabih duit tersebut.Berbanding negara luar, di malaysia nak jumpa seorang kanak-kanak yang genius tahap cipan(pinjam kata2 pelawok) memang payah.X tau la kot kat nogori 9 ngan melaka ramai budak2 otak geliga serupa ngan Tok menteri depa iaitu Ali Rustam ngan tok hassan.Berbanding dengan SAR hanya dapat 90 juta,SAR yang mempunyai beribu sekolah di seluruh malaysia, agak2 kalau dibahagikan dapat sorang berapa lah agaknya ya.Nampak sangat pendidikan agama di pinggirkan oleh kerajaan Malaysia aka Umno.Inikah slogan yang selalu diwar-warkan oleh puak2 Umno dan jugak Perkasam (PERKASA) " TRADISI MEMBELA AGAMA,BANGSA DAN NEGARA".Semua bajet 2011 adalah gula2 kepada rakyat bagi menghadapi PRU 13.Jadi sebagai rakyat kita jugak kena kena ada slogan kita iaitu " Moh kita tukar dari yang lame kepada yang baru pulak Yop"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan