Selamatkan Malaysia

Selamatkan Malaysia
"Menggunakan internet untuk menyampaikan maklumat Islam,menyampaikan suara Islam dan memperlihatkan Islam merupakan satu jihad utama" Petikan Daripada Kitab Fikhul Jihad Karangan Prof.Dr.Sheikh Yusuf Al-Qaradhawi

Pengikut

Rabu, 1 Jun 2011

"BIR HALAL" HARAM"boleh ka panggil BIR HALAL

بسم الله الرحمن الرحيم



PADANG SERAI: Umat Islam di negara ini diingatkan supaya tidak meminum sejenis bir yang didakwa halal oleh syarikat pengedarnya kerana didapati mengandungi alkohol melebihi had yang dibenarkan syarak.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Senator Datuk Seri Jamil Khir Baharom berkata, dakwaan syarikat itu bahawa kandungan alkohol cuma 0.01 peratus adalah tidak benar selepas ujian makmal mendapati kandungannya sebanyak 0.5 peratus.
P/s:Penulis yang dok kat negara arab ni pun x pernah dok try pun apa jenis2 minuman dalam botol,Bukan apa takut2 dok jadi macam kat Malaysia la,dah minum berkodi2 baru tau x halal,tapi boleh dipanggil BIR Halal.Para2 ulama tolong terangkan sikit.



2 ulasan:

  1. uisshhh...chip dah minum bnayk ni... mcm mane yek nak buat..x kan nak muntah blik..

    BalasPadam
  2. Dah minum x bole nk buat apa la chip,kalau betui la ada alkohol kena istifar banyak2 la minta ampun dari Allah.harap2 x lah kot.

    BalasPadam