Selamatkan Malaysia

Selamatkan Malaysia
"Menggunakan internet untuk menyampaikan maklumat Islam,menyampaikan suara Islam dan memperlihatkan Islam merupakan satu jihad utama" Petikan Daripada Kitab Fikhul Jihad Karangan Prof.Dr.Sheikh Yusuf Al-Qaradhawi

Pengikut

Isnin, 6 Disember 2010

Selamat Menyambut Tahun Baru Hijrah 1432H

Meninggalkan tahun 1431H dibelakang kita dengan pelbagai macam isu dan cerita yang sampai kini penulis tidak faham dan terus berusaha untuk memahami kehendak dan cita rasa rakyat malaysia khasnya orang melayu,penulis sendiripun orang melayu ,dibesarkan dengan cara hidup melayu dan dalam suasana kampung yang rasa penulis sampai kini jiwa kampung masih menebal dalam diri penulis biarpun berada jauh di perantauan.Pelbagai cara kerajaan menipu kita sebagai rakyat marhaen,tahun 2010 bakal menghabiskan khidmatnya dalam masa terdekat,di dalam 2010 lah macam2 kenaikan yang kita dapat dan rasanya dalam pemerintahan najiblah kita di hambat dengan kenaikan harga dan barang2 lain semestinya,tak terasakah jiwa melayu di dalam segelintir mereka yang terus tegar menyokong puak2 umno dan sekutunya,sedang orang2 di kampung bergelut dengan kenaikan harga barang yang tidak pernah sudah,berapakah agaknya pendapatkan orang2 di kampung dan jugak yang berada di bandar berbanding dengan kenaikan yang acap kali berlaku.Harapan demi harapan kita harapkan tetapi yang kita dapat hanyalah omongan kosong daripada pak menteri yang kerjanya hanya menwar-warkan kenaikan harga barang di malaysia adalah masih ditahap yang paling rendah berbanding thailand,singapore dan seumpamanya.Umpamanya di Oman ini,gaji tentera dan sektor2 awam yang lain hanya sekitar Rial Oman (RO)300-600 rial sebulan tetapi mereka masih mampu membeli kereta jenama terkenal yang kadang2 model tersebut tidak terdapat di malaysia seperti GMC,MUSTANG dan sebagainya kerana apa,minyak di sini hanya 0.120 baiza bersamaan dengan RM 0.90.Dengan RO 10 sudah cukup untuk membeli keperluan dapur untuk seminggu.Kat Malaysia RM 10 tak lepas pun untuk sarapan pagi ngan makan tenghari kalau yang merokok tu x tau la nak habaq.Elaun penulis di sini lebih kurang R0 250,mampu lagi simpan.gaji tolak tepi la.Untuk itu marilah kita lakukan sesuatu untuk menyekat golongan2 umno dan sekutu dari terus memperbodohkan rakyat malaysia dengan cerita yang kadang-kala tak masuk akal.Bersatu menentang kemungkaran dan kezaliman ini sekira kita mahu melihat generasi baru kita dapat menikmati hidup yang lebih sempurna dan menjalankan hukum Allah di muka bumi malaysia.Berazamlah sempena tahun baru ini,Jangan di biarkan minda kita terus di jajah oleh puak2 bangsat ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan